Семінар-практикум для директорів закладів загальної середньої освіти «Роль керівника закладу освіти в управлінні інноваційними процесами в умовах НУШ»

Відповідно до планів роботи управління освіти виконавчого комітету Нововолинської міської ради та міського методичного кабінету 12 березня 2019 року на базі Нововолинської гімназії (директор Шиян Л.В.) відбувся семінар-практикум для директорів закладів загальної середньої освіти «Роль керівника закладу освіти в управлінні інноваційними процесами в умовах НУШ».

Учасники заходу відвідали 3 показові уроки:

· 1-В клас. Я досліджую світ. «Яка професія найважливіша? Вплив людини на довкілля». Станько Ю.Б. (НУШ);

· 1-Б клас. Математика. «Нумерація чисел першої сотні. Числа 21-30. Додавання одноцифрового числа до двоцифрового. Рівні відрізки». Поплавська М.Є. (науково-педагогічний проект «Інтелект України»);

· 1-А клас. Я пізнаю світ. «Клас «Риби». Войтович І.Г. (науково-педагогічний проект «Інтелект України»).

Після показових уроків відбувся «Методичний модуль». Завідувач міського методичного кабінету Хвіщук Ольга Володимирівна підготувала для присутніх питання «Особливості управління інноваційною діяльністю в закладах освіти» зазначивши, що реформування освіти в Україні, модернізацію процесів в освіті, реалізацію концепції Нової української школи, децентралізацію й ефективне управління освітою неможливо здійснити без професіоналів-керівників – лідерів, які чітко розуміють сучасні виклики, що постають як перед системою освіти, так і перед цивілізацією у глобальному контексті.

Інтеграція України у світовий і європейський освітній простір ставить нові завдання перед сучасною шкільною освітою – виховання особистості, здатної ефективно жити та діяти у новому ХХІ столітті. Відповідно таке оновлення сучасної школи потребує значних зусиль як із боку педагогічного колективу в цілому, так і від керівництва навчальним закладом зокрема. Серед шляхів досягнення позитивних змін у вітчизняній шкільній освіті є ефективне застосування компетентнісного підходу в усіх її складових, у тому числі і в управлінській підсистемі. «У ХХІ столітті безграмотний не той, хто не вміє читати чи писати, а той, хто не хоче вчитися, довчатися, перевчатися».

А також наголосила, що суттєву роль в успішному управлінні нововведеннями відіграють мета, засоби управлінського впливу, технології та підходи, велике значення має наявність інноваційного потенціалу керівника школи, а такий потенціал виявляється через відповідну інноваційну позицію, підґрунтя якої становить позитивне ставлення до інновацій, упевненість у досягненні мети.

Про роль керівника в управлінні колективом в умовах НУШ поінформувала присутніх директор гімназії Шиян Людмила Володимирівна, акцентувавши увагу на тому, що, щоб очолити зміни, керівник закладу освіти повинен мати різноманітні навички та вміння і володіти багатьма компетентностями. Але спочатку ці компетентності він має сформувати у самого себе, а потім працювати над цим із колективом і вимагати застосування їх у освітньому процесі.

Методист міського методичного кабінету Сєчка Лариса Володимирівна провела з учасниками семінару ділову гру «Будинок – реформа НУШ». Учасники семінару активно працювали у групах жваво обговорювали тему викликів і нововведень, які несе Нова Українська Школа, ділилися напрацюваннями.

Наступним завданням було зобразити «Урок - будинок НУШ». Учасники семінару аналізували один із трьох відвіданих уроків. Зображали на ватмані у вигляді будинку етапи уроку та зазначали компетентності, які учителі розвивали на уроках.

На завершення запропоновано вправу «Магічні перетворення» з конструктором LEGO. За допомогою цеглинок LEGO потрібно було викласти слово-відповідь на питання: Що є результатом НУШ? Директори склали слова - УСПІХ, РОЗВИТОК, ЗМІНИ,

Підсумок роботи підвела начальник управління освіти Лакиш Ольга Олександрівна, яка наголосила на тому, що оновлення сучасної школи, побудова її як простору освітніх можливостей значною мірою залежить від особистості керівника закладу загальної середньої освіти, який власною поведінкою пропагує етичну культуру співпраці й порозумінь, здорового глузду й розуму, мудрості й виваженості, та від змісту його діяльності, яка передбачає не тільки опанування сучасних вітчизняних і європейських підходів до управління школою, але визначення пріоритетними таких принципів, як демократія, гуманізація, упровадження нових управлінських функцій.

/Files/images/27.jpg

/Files/images/28.jpg

/Files/images/29.jpg

/Files/images/30.jpg

/Files/images/31.jpg

/Files/images/32.jpg

/Files/images/33.jpg

/Files/images/34.jpg

/Files/images/35.jpg

/Files/images/38.jpg

/Files/images/46.jpg

/Files/images/36.jpg

/Files/images/37.jpg

/Files/images/39.jpg

/Files/images/40.jpg

/Files/images/41.jpg

/Files/images/42.jpg

/Files/images/43.jpg

/Files/images/44.jpg

/Files/images/45.jpg

Кiлькiсть переглядiв: 440

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.