Дитина вчиться найкраще в ідеальній атмосфері любові, тепла, заохочення та підтримки
«Діти з особливими освітніми потребами» - ті, чиї освітні потреби виходять за межі загальноприйнятої норми, саме тому робота з ними повинна бути спрямована на адаптацію у суспільстві. Найважливішим аспектом цього процесу є забезпечення умов для отримання ними додаткової позашкільної освіти.
Навчання дітей з особливими освітніми потребами вимагає створення спеціальних умов, форм та методів роботи усередині закладів освіти. Така основна думка звучала на засіданні методичної ради, яка відбулася нещодавно у Нововолинському центрі дитячої та юнацької творчості спільно із Нововолинською міською психолого-медико-педагогічною консультацією.
Сьогодні у гуртках позашкільного закладу займається 7 дітей з особливими освітніми потребами. На засіданні було зазначено, що одним із важливих напрямів роботи НЦДЮТ є соціально-реабілітаційний, який забезпечує соціальне становлення та розвиток інтересів, здібностей, потреб у самореалізації учнів, підготовку їх до активної професійної та громадської діяльності, організацію їхнього змістовного дозвілля та відпочинку.
Важливими завданнями педагогів НЦДЮТ є:
особливе емоційно-когнітивне (пізнавальне) ставлення до таких дітей як до рівноправних членів колективу;
планування роботи відповідно до інтересів дитини;
створення ефективного життєвого простору.
Формування особистості учня спрямовано педагогами на гармонійний розвиток його діяльності. А тому корекційно-розвивальний компонент – основна складова організації роботи з дітьми такої категорії у закладі.
Членами методичної ради та Нововолинською міською ПМПК було вироблено спільні пропозиції щодо покращення роботи з особливими дітьми.
Лише інтегруючи педагогічні впливи школи, сім’ї, позашкілля, громадськості, ми можемо сприяти становленню особистості у сучасному суспільстві. Адже, як сказав В.Сухомлинський: «Ми маємо справу з найскладнішим, неоціненним, найдорожчим, що є в житті, - з дитиною. Від нас, від нашого вміння, майстерності, мистецтва, мудрості залежить її життя, здоров'я, розум, характер, воля, громадянське й інтелектуальне обличчя, її місце і роль у житті, її щастя»
Нововолинська міська
психолого-медико-педагогічна консультація
Функціонує в системі освіти м. Нововолинська. Основний напрямок її діяльності є консультативно-інформаційна та діагностико-корекційна допомога дітям, які мають порушення зору, слуху, мовлення, опорно-рухового апарату, поведінки, інтелектуального розвитку.
Консультанти міської ПМПК надають таку допомогу:
· здійснюють діагностичне обстеження дитини та оцінюють потенційні можливості її розвитку;
· визначають для неї найбільш оптимальні форми, методи та програму навчання;
· рекомендують відповідний тип навчального закладу, лікувальної установи чи закладу системи праці та соціального захисту населення;
· надають консультативно-методичну допомогу сім’ям та педагогам, які навчають та виховують дітей із порушеннями психофізичного розвитку;
· проводять роз’яснювальну роботу про необхідність раннього виявлення та організації своєчасної допомоги дітям із вадами розвитку;
· комплексне діагностичне обстеження дітей здійснюється в присутності батьків, осіб, які їх замінюють
Нововолинська міська ПМПК запрошує усіх батьків, які потребують допомоги спеціалістів (попередній запис за тел.: 0679679412)
Завідувач Нововолинської міської
психолого-медико-педагогічної консультації
О.В.Макара
Коментарi