Організація дистанційного навчання у Нововолинську

Нові правила життя, побуту, навчання. Карантин вніс корективи в освітній процес. Тому питання дистанційної освіти для школярів 5-11 класів постало досить гостро. Вчителі працюють з учнями за допомогою технологій дистанційного навчання з урахуванням матеріально-технічних можливостей освітнього закладу. Використовуючи онлайн-платформи, програми GoogleHangouts, GoogleClassroom, Zoom, LiveWorkSheets, педагоги налагоджують взаємодію з школярами.

Успіх роботи в умовах карантину залежить від активної взаємодії всіх учасників освітнього процесу, технічних можливостей та, насамперед, навичок педагогів у сучасних інформаційних та цифрових технологіях.

За умов дистанційного навчання під час карантину педагоги Нововолинська процес викладання втілюють за допомогою групової роботи уViber, відео конференціяхZOOM, а також зручного сервісуGoogleClassroom, який дозволяє здійснювати зворотній зв’язок з учнями. Через використання цієї платформи можливий і контроль засвоєння знань та оцінювання школярів. Завдання з тестами дозволяє педагогу створити власну базу тестових завдань відповідно до викладеного матеріалу та вимог програми, задаючи критерії перевірки, система в автоматичному режимі здійснює перевірку виконаного завдання, а результати оформляються у спеціальні таблиці. Отже, для організації дистанційного навчання:

· Як створити Google Site (Гугл сайт)?

https://www.youtube.com/watch?v=1hG0DPMbdyM&feature=share&fbclid=IwAR00LF0PvvQpBN24ryvBr5oOcDV0aX2EJF_j5ZoYjE-6or-Kafeu5lvpvo0

· ZOOM – дистанційне навчання

(інструкція для дітей, батьків та вчителів).

https://docs.google.com/document/d/1CHj5iG9O3fn1ZGFl7WL0f8wzTEZQVEJ35vSxRdB0KI/edit?fbclid=IwAR2IaDHS6fmUU2gx4vLTJ6BaXkjbw1d89hcmpDgzxBb-LyNGl2bhTTaaNrc

· Як провести онлайн урок з презентацією?

https://www.youtube.com/watch?v=WBL3JpWJ74&feature=youtu.be&fbclid=IwAR3fHqoLUXt3zSJ9lpoBpqs6I59vMEBW_LCZksqQPXlP27NuCKgTLzFrypc

Заходи для організації дистанційного навчання в умовах карантину

1.Робота за принципом перевернутий клас або змішаного навчання (теоретичний матеріал дається на самостійне опрацювання дітям, а практичне завдання перевіряється дистанційно).

2.Організаціяонлайн-консультаційпедагогів.

3.Надання учням планів уроків для самостійного опрацювання (подача теоретичного матеріалу через ілюстративне чи графічне зображення, лінк та відео для перегляду, check-list для закріплення знань і творче завдання, виконання якого дистанційне).

4.Уроки через Skype,ZOOMтощо.

5.Створення групуVIBER(учитель надсилає завдання, отримує виконані).

6.Використання платформ«ClassDojo», «Google Classroom»для створення віртуального класу (учитель створює публікації, прикріплює завдання PDF-файли, посилання на веб-ресурси, фотографії, скріпи підручників;учні виконують завдання, малюють роботу, фотографують чи знімають коротке відео, надсилають вчителю;роботи можна оцінювати відповідними балами)

7.Використання безкоштовного сервісу онлайн-тестів освітнього проєкту «На Урок».

8.Перегляд відеоуроківпо телебаченню.

9.Застосування інструментів спілкування:електронна пошта;особисті сайти чи блоги учителівтощо.

Методичні
рекомендації щодо організації навчальної діяльності учнів з вивчення української мови і літератури, зарубіжної літератури в закладах загальної середньої освіти за допомогою дистанційних технологій

Карантин вніс корективи у звичну і, здавалося, таку зрозумілу діяльність освітніх закладів, зокрема шкіл. Уроки в класній аудиторії, безпосереднє спілкування з педагогом, емоційний контакт з однокласникамивсе стало неможливимчерез важливість дотримання карантинного режиму. Але освітній процес не може зупинитися на карантин, тому на допомогу прийшло дистанційне навчання.

Існує чимало способів організації дистанційного навчання української мови і літератури для учнів під час карантину.Звичайно, більшість з них потребуєтехнічного забезпечення. Протевартоне забувати й про традиційні методироботи з учнями на відстані.
По-перше, потрібно скластикалендарно-тематичне планування, адаптоване доперіоду карантину,врахувавши,які теми можуть бути винесені на самостійне вивченняучнями, а які потребуютьобов’яковогороз’яснення вчителем. Складні теми не варто пропонувати для самостійного опрацюванняшколярам. По-друге,серед завдань мають бути і такі, що передбачають роботу з підручником.Списоктакихзавдань має містити чітко зазначені параграфи, сторінки та перелік вправ чи інших видів роботи. При цьому вчителі-предметники маютьдозуватизміст та обсяг завдань для самостійної роботи учнів, аби уникнути перенавантаження.

Уроки онлайн – обмін інформацією в режимі прямої трансляції (вебінар). Перша умова проведення: учні та вчитель повинні бути забезпечені відповідним технічним обладнанням (ноутбук, планшет або комп’ютер з веб-камерою), мати підключення до мережі Інтернет. Друга умова: усі учні, роз’єднані територіально, повинні в призначений час приступити до роботи. Форми навчання у такому випадку використовують традиційні, але дещо модифіковані. При цьому між учителем та учнівською аудиторією існує безпосередній зв’язок: пряма відеотрансляція, демонстрування презентації (зокрема колективний перегляд відео); обмін документами Microsoft Office; демонстрування робочого столу або активних програмних додатків із комп’ютера педагога.Якщо не всі учні мають доступ до якісного сигналу мережі Інтернет,вартоскористатися іншими соціальними мережами: вайбер, інстаграм, телеграм-канал та ін.

Слід зауважити іпро індивідуальний підхід до учнів. Тому завдання мають бути диференційовані (комусь достатньо виконати тести, а хтось може написати творче завдання).Вартоз самого початку визначитисяу скільки балів яке завдання оцінюєтьсяабо желектронною поштою розіслати індивідуальні завдання до певного уроку.
Для організації дистанційного навчання з української мови і літератури є чимало електронних ресурсів, які стануть у пригоді вчителеві-словеснику.

УКРАЇНСЬКА МОВА

  • Сайт Олександра Авраменка– доцента Київського університету імені Бориса Грінченка:
http://xn--80aafnzkijm.xn--j1amh/;http://ippo.kubg.edu.ua/ekspres-uroky.

Тут зібрано всі уроки відомого мовознавця Олександра Авраменка, які за своєю наповнюваністю відповідають деяким темам з української мови або ж можуть бути використані учнями з метою підвищення свого рівня культури мовлення.Експрес-уроки української мови від Олександра Авраменка вчитель може рекомендувати учням з метою ознайомлення конкретного слововживання з подальшим обговоренням у гугл-класі. Можна запропонувати учням створити відеоролик за аналогією до уроків О.Авраменка і презентувати під час відновленого освітнього процесу, або прикріпити на платформі у дистанційному класі для обговорення.
-«Лайфхаки з української мови», або Українська мова для дорослих і школярів:

https://edera.gitbook.io/laifhaki-z-ukra-ns-ko-movi/.

Цей онлайн курс ― спільна розробкаEdEraта Освіторії.Він складається з 5 модулів, що налічують 16 тем, і триває загалом 5 тижнів по 4 години на тиждень. Форма подачі матеріалу – відео з лайфхаками.Також цей курс ― хороший помічник для учнів старших класів, які хочуть успішно скласти ЗНО. Кожен урок-лайфхак супроводжується робочими аркушами з завданнями для перевірки засвоєння знань і тестами.

-«Тренажера з правопису української мови»:

https://webpen.com.ua/.


Зручний ресурсдля вивчення та засвоєння мови з великою кількістю завдань для самоперевірки.Усі правила супроводжуються відеоуроками, а також численними онлайн-вправами. Якщо виникають складнощі з вибором правильного варіанта, можна натиснути кнопку «Підказка», і одразу запропонують відповідне правило. Кількість спроб необмежена. Крім того, постійно додаються нові завдання.

УКРАЇНСЬКА ЛІТЕРАТУРА

Для опрацювання навчального матеріалу з літератури під час карантину доцільно рекомендувати ознайомитися та скористатися матеріалами таких онлайн-ресурсів:

https://wisecow.com.ua/literatura/ukrayinska-literatura-v-imenax/.

Курс лекцій відWiseCow. Історії від Ярини Цимбал та Євгенія Стасіневича –українських літературознавців сучасності.

https://courses.ed-era.com/courses/course-v1:Osvitoria_and_EdEra+lifehacks201+lifehacks201/about-

онлайн-курс у формі корисних порад (лайфхаків), що допоможе простежити історію розвитку мистецтва слова від фольклору й перших писемних пам’яток до сучасної української літератури, опанувати базовими теоретико-літературними поняттями, виробити навички аналізу художніх творів, повторити та систематизувати вивчений матеріал, підготуватися до ЗНО.
Методика дистанційного навчання української літератури – нова форма й інший рівень взаємодії педагога й здобувачів освіти,який передбачає виконання завдань, прослуховування, тестування, слухання,читання текстів, і головне – зворотний зв'язок з учителем упроцесі навчання.Академічна свобода вчителя дозволяє обрати словеснику форми й методи реалізації дистанційного навчання: онлайн-консультації вчителів, вебквести, інтерактивні вправи, уроки через Skype тощо.
Під час організації дистанційного навчання з української літератури доцільно працювати через онлайн-платформи, використовувати методики «Переверненого класу» чи іншого типу змішаного навчання. Методика навчання за принципом «Перевернений клас» або змішане навчання передбачає самостійне прочитання здобувачами освіти літературного твору, а практичні завдання закріплюються в класі чи під час групових робіт. Цю методику використовують при традиційному (класному) навчанні, вона буде ефективною й під час карантину, якщо роботи учнів перевіряти дистанційно.
Окрім чіткого переліку літературних творів, запланованих для вивчення під час карантину, важливо також надати покрокові інструкції батькам і дітям, як організувати самостійну роботу вдома. Наприклад: прочитайте літературний твір, перегляньте відеоурок, створіть ментальну карту, виконайте інтерактивну вправу, скриншот виконаного завдання надішліть на електронну пошту вчителя тощо.

Навчальні матеріали для дистанційного навчання:

http://vippo.org.ua/index.php?pagename=dn

Графік трансляцій курсів із підготовки до ЗНО під час карантину:

https://www.schoollife.org.ua/grafik-translyatsij-kursiv-z-pidgotovky-do-zno-pid-chas-karantynu/?fbclid=IwAR2zSW8OYnBAurldZo0TNACFZGZGeLTvwC_XIAbUu1gAtQh7H3Ofphp0UjM

Дистанційне навчання на телебаченні(трансляція відео уроків)– канал«Рада»:

https://nus.org.ua/articles/dystantsijne-navchannya-po-televizori-kanal-rada-ta-mon-translyuvatymut-videouroky/?fbclid=IwAR2Hb4GNNhpd2isHLQW-HJL0KK2cjkfLB_4Lwlr4DN-hRq1P9kOgcoM-qAE

Лайфхаки з української мови:

https://edera.gitbook.io/laifhaki-z-ukra-ns-ko-movi/?fbclid=IwAR0WA_GJBB7JwSnt_7iAYHpuSJm-AmZAsNTo5jURN0C0zYNxZzDea6D2KW4

Інструменти для дистанційної роботи:


https://drive.google.com/file/d/10GdsDosqMBcKaj_VVfpozx99p9BrNX5S/view?fbclid=IwAR2gjQhU6sxYivMAVuG69M0HFWKR6ezE2roZ3G1tk_fxMHomCTtFJjs642E

Факти з біографії письменників на ЗНО:

https://www.youtube.com/watch?v=5u1a9MfVgsU&feature=youtu.be&fbclid=IwAR1rp9z0cFDPUw5SAfyR9aguxQHm1SfcrAUFEQg0vd8q6DfTTdCflcyGGFk

Перелік слів із правильним наголосом до ЗНО-2020:

http://osvita.ua/test/advice/65116/?fbclid=IwAR1X5n1b59Wc0YnJoRtnVS_zRl9tw__0z8kqSLugD1lxkNHHf0x7AKb_ehs

Цікавинки для створення оригінальних завдань:

https://padlet.com/Perinola/3a2gzque1rm6?fbclid=IwAR3CcVk2SV-5N6QrnR09-6GNjuXqgR35UbL5iiZ0xiHA52XuHC5XoJtUKxw

Безкоштовний подкаст до ЗНО з української літератури

http://osvita.ua/test/70536/?fbclid=IwAR04iaNTyNeWKeU2OOK4DDQuEOXlnNCJdj3F6pDfeDOZ5tUpV79Eyapav-o

Експрес-уроки української мови О.Авраменка

http://ippo.kubg.edu.ua/ekspres-uroky?fbclid=IwAR216NuNFi1j-iqg1N7ZdloskYDtFPH50MeEQ8RmeTIgfgsaH0zv1W20Inw

Онлайн-тести«На урок»(для повноцінної дистанційної перевірки знань, які здобули учні під час самостійної роботи):

https://naurok.com.ua/post/organizaciya-distanciyno-roboti-pid-chas-karantinu?fbclid=IwAR1Lh30wnp-hxEOlPrceKKZaAwtNhMM8fgUaDr-8z8Ifq_1t2EmE7-wapDs

Онлайн-сервіси для вчителів

http://osvita.ua/school/71967/?fbclid=IwAR0QTaSZb5_-kjzcEq0ecNZHiM1pTw8ZB7t41nYFDpaK6FUN61mWbAgeqks

Аудіодиктанти:

https://svitlanashev.blogspot.com/2017/10/9_20.html?spref=fb&m=1&fbclid=IwAR2kSW8JhXMTieAnGwQ5EBkAzITko9PpJIQMewbvOwFV9A2yjVypn-nQqkY

ЗАРУБІЖНА ЛІТЕРАТУРА

-Поради від учителя, фіналістаGlobalTeacherPrizeUkraine, Юрія Гайдученка «Як організувати дистанційне навчання учнів» - покрокова інструкція::

https://osvitoria.media/experience/yak-organizuvaty-dystantsijnenavchannya-uchniv-pokrokova-instruktsiya/

-Дистанційна академія видавництва «Основа» пропонує онлайн фестиваль «школа на сцені» за посиланням:

https://osnova.dacademy.com.ua/marafon/?utm_source=email_send&utm_medium=email&utm_campaign=da03_marafon

-Сайт «На урок»пропонує для вчителів зарубіжної літератури низку вебінарів:
«Організація дистанційної роботи під час карантину»:

1.https://naurok.com.ua/post/uchiteli-yaki-prohodyat-sertifikaciyu-otrimali-rezultati-zno;
2.https://naurok.com.ua/post/organizaciya-distanciyno-roboti-pid-chas-karantinu;

Вебінари для вчителів зарубіжної літератури:

  • Герой літературного твору: перше знайомство.
  • Стратегія роботи з образом-персонажем.
  • Ефективні прийоми роботи з образом. – за посиланням :
https://naurok.com.ua/webinar/geroy-literaturnogo-tvoru-suchasni-priyomi-roboti-z-obrazom.

Вебінар із проблем:

  • Використання ІКТ для підвищення якості навчання.
  • Компетентнісний підхід - основа Нової української школи.
  • Роль ІКТ у формуванні ключових компетентностей учнів.
  • Прилучення до читання (5 - 7 класи)– за посиланням :
https://naurok.com.ua/webinar/formuvannya-klyuchovih-i-predmetnih-kompetentnostey-na-urokah-zarubizhno-literaturi-zasobami-ikt
  • Каталог електронних освітніх ресурсів (відеоуроки):http://urok.ippo.kubg.edu.ua/zarlit/

-Інтернет-конференція «Сучасний урок зарубіжної літератури: досвід, проблеми, моделювання»:

http://roippo.org.ua/activities/research/conferenc.php/1040/
http://roippo.org.ua/activities/research/conferenc.php/1995/
http://roippo.org.ua/activities/research/conferenc.php/865/

-Інтернет-фестиваль учнівських буктрейлерів та фанфіків «Мій улюблений твір зарубіжної літератури»:

http://roippo.org.ua/activities/scientific_methodological/regional_research.php/922/
http://roippo.org.ua/activities/scientific_methodological/regional_research.php/1143/
http://roippo.org.ua/activities/scientific_methodological/regional_research.php/2431/

- Сторінка на УоuTubе «кабінет ДО» учнівські буктрейлери із зарубіжної літератури:

https://www.youtube.com/channel/UCC3glMbFwlhiClauVgyfWfw/videos?disable_polymer=1

-Конструктор сучасного уроку зарубіжної літератури:

http://roippo.org.ua/activities/scientific_methodological/regional_research.php/1046/
http://roippo.org.ua/upload/iblock/3c9/lavrenchuk-m.v..pdf

-Каталог сайтів вчителів зарубіжної літератури для вчителів, батьків, учнів:

http://svitliteraturu.com/dir/.
Наказ МОН України від 08.09.2020р. №1115 "Деякі питання організації дистанційного навчання"
Кiлькiсть переглядiв: 187

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.